Det krävs en del underlag för att redovisa ert leaderprojekt. Men varför efterfrågas underlaget och hur hänger det ihop?
TRÅDEN – hur hänger det ihop?
Vi börjar från början:
- Du har en bra projektidé
- Du sätter mål och syfte för att visa…
- …varför projektet ska genomföras och vad du vill uppnå.
- Aktiviteterna beskriver hur du tänker gå tillväga
- I budgeten framgår vad aktiviteterna kostar.
Sen är det dags att redovisa:
- Du skickar in kostnadsunderlag för att visa hur mycket du betalat. (Svarar mot budget)
- Exempelvis inbjudningar och deltagarförteckningar kan styrka vad du gjort. (Svarar mot aktiviteter)
- I lägesrapporten förklarar du kort kostnaderna och vad ni hittills gjort… (Svarar mot beskrivning av vad som ska uppnås)
- …för att nå önskat resultat. (Svarar mot mål och syfte)
- De slutliga resultatet presenteras i slutrapporten. (Svarar mot projektidé)